Een van de belangrijkste middelen van de mens; geld. Een betaalmiddel waarvan iedereen het liefst zo veel mogelijk van wil hebben. Mensen werken hard om ervoor te zorgen dat er genoeg inkomsten binnen kommen waarvan ze weer leuke dingen kunnen gaan doen. Het geld zou ergens vandaan en opgeslagen moeten worden en dat is precies de rol van de bank. Mensen kunnen hier geld opnemen of eventuele zaken bespreken over andere de hypotheek. De bank speelt dus een belangrijke verbindingsrol tussen de mens en wat zij graag willen. Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen zich bewust worden van de banken en blijven ze bij de juiste bank? Daarvoor is social media en dan vooral Instagram een perfecte combinatie!

Waarom Instagram?

Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Het dient in dit geval als een hulpdienst. De beheerders kunnen foto’s hierbij plaatsen wat informatie geeft over de banken. Dit kan zijn als bijvoorbeeld een openingstijd die verander is of dat er nieuwe regelementen plaatsvinden. Het is belangrijk in dit geval om zowel bestaande als nieuwe klanten tevreden te houden en hun mee te nemen in het proces als tevreden klant. Dit zorgt ervoor dat ze bij jou bank blijven en de inkomsten hieruit zullen stijgen.

Waarom Chatkracht?

Chatkracht dient hierbij als ondersteunende factor voor de bedrijven die het tegengaan. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!